Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

söndag 1 december 2013

"Gå aldrig tomhänt ur ett rum"

Blir du som jag tokig när du ser allt skräp du har.
Och ingen ordning har vi här hemma. Jag vill gärna ha det fint? Men är stört omöjlig *suck* erkänner att jag är en skräpmaja. Sambon är inte lika duktig på att skräpa ner men han är lika duktig på att skaffa hem mer saker som ska förvaras, vart? Vi har inte plats. Nu idag är det första advent och jag hittade faktiskt ljusstaken p.ga att vi har jullådor som står i tur och ordning. Ja ibland händer det att vi är ordningssamma eller snarare jag för det är mitt system. ;). Tyvärr så är det skräpigt här hemma så jag vill inte gärna ta fram fler saker förrän det är uppröjt.
Hur löser man då sitt dilemma med att det alltid är skräpigt där hemma.
  • Skaffa lite rutiner!
  • Gå aldrig tomhänt ur ett rum, det finns alltid någonting som finns där och ska vara någon annanstans.
Ja då har du verkligen kommit rätt! Lär dig samtidigt som mig! Vi tar lite i taget tillsammans! Jag är då verkligen inte perfekt det är därför jag har ordnat min sida "Hushålls Assistenten" som hjälp för dig och för mig.
Visst, visst du kommer känna att det blir för mycket, för det gör jag också. Jag ramlar ofta tillbaka i mitt skräpsamlande. Och ser högar överallt. Men ta det lugnt vi tar lite i taget.
Lite i taget, småsaker som i slutändan blir nåt stort när man ser på det hela.Gör nånting varje dag nånting litet så att du inte tröttnar.
"Gå aldrig tomhänt ur ett rum", det finns alltid nånting att lägga tillbaka.
Om du dagligen gör dessa småsaker så kommer du och ditt hem att förändras lite i taget. Och samtidigt får både du och jag det fint på kuppen!
//trazan
2008-07-29 23:40 2013-12-01 Ja du ser....;) jag är inte perfekt. 

Inga kommentarer: