Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

onsdag 23 juli 2008

Äsch...

Jag har ju semester så jag kör några dagar åt gången, ligger efter men snart före.

  • Måndag: Idag ska vi ta bort sånt som inte hör hemma i sovrummet, använd 15 minuter med timern. Saker som dräller överallt sånt som nästan har blivit en del av rummet. Packa ner det som ska till förråd eller släng! Var noga med tiden, en kvart!
    Nu har jag plockat ut en massa på en kvart och det finns saker kvar men det får bli lite senare i kväll!Nu är det snart mat. Sen ska jag ta hand om det utplockade.
  • Tisdag: Har du tvätt som inte är sorterad och inlagd/inhängd i garderoberna? Gör det idag! Har du ingen gammal tvätt så röj i valfri pappershög/skräphög i sovrummet.
    Näe tvätten är insorterad men däremot är inte alla kläder uppackade...så det ska jag göra! Men nu ska jag äta först..
    Maten är i magen och jag har börjat kolla igenom lådorna. Gästsäng och madrass har åkt ner i förrådet. Jag ska nu ta ut lite mera från sovrummet som redan börjar se ut som ett sovrum :)
  • Onsdag: Idag är det ett kort uppdrag. Rensa ovanpå garderoberna, bord och hyllor (sortera, släng och packa/ställ där det ska vara). Ta din dammvippa eller dammtrasa och damma av dörrposter och fönsterkarmar/foder, hyllor bänkar etc.. Ev. behöver du såpavatten för avtorkning.
    Detta tar jag imorgon torsdag då jag oxå ska tvätta. Med andra ord så blir det onsdag-fredags uppdraget då :).....:)
  • Torsdag:Skaka mattan(om du har nån) och dammsug, eller dammtorka med mopp samt sug upp ev damm, torka sedan golvet med hett såpavatten.
  • Fredag: Ordna kramdjuren. Och ordna till sängkläderna. Fira nu att det är helg genom att krypa upp i sängen och dröm med din drömbok i 15 minuter.

    :) Le det smittar.

Inga kommentarer: