Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

söndag 11 maj 2008

Saker att tänka på inför flyttet!

Det kommer kännas skönt samtidigt som det känns lite sorgligt att flytta till eget igen. Skönt att få bestämma själv och att slippa rensa efter andra. Tråkigt att det inte fungerade och för att jag kanske kommer att känna mig ensam! Men kanske jag kommer att känna självständighet och frihet; att få rå om mig själv utan att ta hänsyn till någon annan. Ha egna regler(finns ju redan här i H.A) som följs och att komma och gå som man vill och ta ansvar för sig själv. Visserligen finns det negativa saker också, räkningarna ska betalas (har jag ju skött men nu ska allt betalas med mina pengar), kläderna ska tvättas (ingen tar ner den torra tvätten), middagen ska lagas (jag får laga mat varje dag)och avloppet ska rensas(ja det har jag ju skött innan så :)). Det är mycket att tänka på när jag väl lämnat det trygga sambolivet. Kanske måste jag byta till en mindre/billigare bil?
Nu ska jag kila in i sovrummet och försöka börja rensa bland sakerna. Tar med en kartong!
:) Le det smittar.

Inga kommentarer: