Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

söndag 10 februari 2008

Vad är skräp?

Skräp, röra, bråte, plåtter eller som det heter på engelska "clutter"


  • Saker som du inte tycker om eller använder längre.
  • Saker som är ovårdade, slafsiga.
  • För mycket saker på en liten yta.
  • Ofärdiga eller trasiga saker.
  • Saker som inte ligger på "sin plats.
Fråga dig själv innan du kastar nånting;
  • Gillar jag den här saken?
  • Har jag använt den det senaste året?
  • Är det verkligen skräp?
  • Har jag en annan som är bättre?
  • Ska jag behålla två?
  • Har jag sentimentala känslor?
  • Eller får jag skuldkänslor?

Hellre lite i taget, små steg. Än en hel massa och tröttna i förtid. Glöm inte att leva! Le det smittar.

Inga kommentarer: