Välkomna till Hushålls Assistenten din hjälp på nätet

Här har jag samlat tips och trix för att få ordning i hus och hem.

lördag 26 januari 2008

Synka kalendrarna

Med att synka kalendrarna menar jag att man ska synkronisera hela familjens almanackor/kalendrar så att all information av vikt finns samlad i familjens gemensamma kalender, våran har vi på kylskåpet där vi ser den dagligen. Den gemensamma kalendern är en viktig del av H.A. där allas schema/göromål finns uppskrivna.
Vinsten med att göra så här är att man slipper problem med dubbelbokningar och andra missförstånd. Som t.ex igår när jag inte hade talat om att jag behövde bilen, sambon ville oxå göra ärenden men vi kom till slut överens och hjälptes åt så att båda fick vad dom behövde.
Skriv upp dina ärenden så vet resten av familjen när t.ex bilen är ledig eller att du ska äta borta!

Gratis familjealmanackor finns att hämta på nätet bara att skriva ut och klistra ihop....

Inga kommentarer: